Inspelningen av Min Stad

I torsdag kom filmteamet från TV4/OTW hit med Tilde de Paula för att spela in Min Stad med mig som resereporter. Karin (projektledare) och Anders (fotograf) blev lite förvånade över att jag verkade vara så lugn när vi träffades. Jag tänkte att det får gå som det går och hoppas på bra klippare. Första mötet med Tilde filmades på riktigt så det är faktiskt inte efterkonstruerat!

Sen gick vi runt till de ställen jag hade valt ut och filmade medan jag berättade om dem. Det var väldigt kul att se hur ett resereportage filmas och de sa i alla fall att jag var en bra reporter (kanske för att vara snälla men jag tror att de menade det).

Tilde var hur gullig som helst! Lika snygg och underbar som hon är på TV. Hon hade även med sin trevliga man Thomas Eby som är med i Hoffmaestro, vilket jag dock inte hade koll på så jag skämdes lite när jag frågade vilket band han är med i eftersom jag har sett honom live. Jag skyller på att de är så många. Bättre efterforskningar nästa gång! Deras supersöta bebis Ilyah var också med och Tilde myste med honom hela tiden 🙂

Nu är det bara att vänta till 13 maj när mina 8-minutes-of-fame kommer vara. Det är skönt att veta att om jag gör bort mig så är det glömt tills jag kommer hem till Sverige.

Jag älskar ju att fotograftera men ville inte visa vilken nörd jag är så det blev inte jättemånga bilder. Men några kan jag dela med mig av!

Fikapaus.

Nöjda att inspelningen är över…

…och det blir nog helt okej!

2 thoughts on “Inspelningen av Min Stad

Kommentera

