Ventimiglia

Under påskhelgen har jag varit i min andra italienska hemstad Ventimiglia som ligger på rivieran och hälsat på ”släkten”. Här var jag första gången innan jag fyllt 1 år (eller egentligen en gång innan dess men då i mammas mage) så det värmer i hjärtat varje gång jag kommer hit!

Antonella på hennes bar Cuventu. Grymt god mat som de lagar varje dag själva!

Bästa pluggmaten!

Ventimiglias kända fredagsmarknad. Är du i Nice får du absolut inte missa denna! Det tar endast 45 minuter med tåget. Jag tycker iofs att du lika gärna kan bo i Ventimiglia istället för i Nice! Mycket mysigare och definitivt billigare boende.

Antonellas barn Manuel och Simone.

Italiensk påskkaka; Colomba.

Det var strålande väder så jag låg på stranden och njöt av värmen och ljudet av vågorna.

Kommentera

