Nyhetsmorgon

Som många redan vet så var jag med på Nyhetsmorgon på TV4 i söndags. Många undrar hur det kommer sig så jag tänkte förklara lite 🙂

Förra söndagen satt jag och tittade på nyhetsmorgon hemma i lägenheten och då berättade Tilde att det just nu pågår en tävling i programmet Min Stad, som jag tycker om väldigt mycket. Tävlingen gick ut på att skicka in en film där du berättar om Din favoritstad och vinnaren får en resa med Tilde till staden samt att du får vara resereporter i Min Stad. Jag skickade in ett snabbfilmat bidrag (se HÄR) och OTW och TV4 ringde mig i veckan och var väldigt hemlighetsfulla. De sa inte att jag hade vunnit men att jag var en av finalisterna och att jag skulle få vara med live per telefon nästkommande söndag. Så i söndags förmiddag ringde TV4 när jag var hos familjen Ingrao och jag fick prata med Tilde live som berättade att jag hade vunnit tävlingen! Haha! Jag hade nästan förväntat mig det efter samtalen jag redan fått men jag blev ändå överraskad och superglad! Dock är jag väldigt nervös över att stå bredvid snygga och smala Tilde men annars ska det bli kul att se hur inspelningen går till!

Så det var det! Håll tummarna för mig nästa vecka när de är här och filmar!

Bilden har Jossan tagit. Inslaget har jag inte sett själv 🙂

Kommentera

